Wednesday, October 7, 2009

Penat Tak Habih-habih

Waduh.... ngantuk dan penat betul sejak beberapa minggu ni. Bermula dari lepas raya, raya kedua dah mula puasa 6, punyalah esar dugaan dari yang Maha Esa... selama 6 hari puasa, cuaca terlampau panas, kat langit tak de awan langsung... Orang terengganu kata panah ddeghing... Beraya tetap beraya, pergi dari rumah sedara ke rumah sedara yang lain, sampai ada satu hari tu sampai boleh ziarah 11 rumah. Bila tiba hari raya 6 je sepanjang hari mendung je... Pas tu malam tu jugak (Ahad) balik JB. Isnin masuk ofis, terus buat preparation untuk Kursus TOT Jabatan Agama Johor yang sekarang sedang berlangsung. Hari Khamis tu pulak ada request dari orang-orang ofis untuk datang beraya ke rumah... Apa lagi, kelam kabut le kami mengemas rumah... Ada hikmah jugak bila orang nak datang rumah ni, masa tulah timbul motivasi untuk mengemas... Hari Jumaat, belum lagi selesai sepenuhnya preparation Kursus TOT, dah dapat panggilan dari husband yang mak mentua muntah2 n tak sihat. Apa lagi, lagi le kelam kabut persiapannya. Dibuatnya pada pagi tu jugak JAJ telepon mengatakan bahawa Hj Rahman (Pengarah JAJ) minta ring file yang tebal, double kelam kabut. Sebelum balik, sempat ke Pejabat Pendidikan Agama Johor Bahru (tempat kursus akan diadakan) untuk setting dewan... Wduh-waduh... gawat lagi... Dewan masih digunakan untuk kursus kawin (Sabtu dan Ahad), so angkatlah bahan latihan ke Bilik Mesyuarat aje. Memandangkan Dewan di Tingkat 1, tersangat penatlah sebab naik turun angkat barang. Nasib baik ada rakan sekerja lelaki yang ikut sama.
Pas tu balik ofis, ambil anak di sekolah, singgah ke Taman Universiti untuk beli fail dan lepas tu terus ke Kulai untuk menghadiri open house. Pas tu balik rumah, kemas baju n terus balik ke Tanjung Karang. Esoknya pulak(Sabtu 3/10/09) jadi penyambut tetamu di majlis kawin anak sedara di Kajang, balik semula ke Tanjung Karang pukul 12 malam. Ahad petang bergerak balik ke JB dengan hati yang risau sebab tempat dan fail belum settle lagi, nasib baik rakan sekerja lelaki tu jugak (En Rosdi) yang tolong masukkan bahan ke dalam fail. Sampai je JB terus masuk ofis (lebih kurang pukul 11 malam), buat pandu arah untuk ditampal pada bangunan Pej. Pend. Agama. Husband n anak2 yang sedang tidur tunggu dalam kereta. Selesai je, terus angkat fail, komputer dan LCD projector ke kereta dan terus pergi dewan kursus, sampai kat situ dah dekat pukul 12. Masuk dewan, lega rasanya sebab susunan meja dan lain2 dah ok, cuma saya kena susun fail dan pen atas meja peserta. Selesai task tu kena pulak angkut barang dari bilik mesyuarat ke dewan.
Selesai segalanya barulah balik rumah.... Esok paginya (Isnin) bangun pukul 5 macam biasa, hantar anak2 ke sekolah n terus ke tempat kursus ni, susun air mineral, isi gula2 dalam bekas n get ready untuk pendaftaran... Yang bertambah2 penatnya lagi... Slot malam habis pukul 12... Siapa yang kenal Hj Rahman tu dah cukup paham dengan waktunya... Nasib baik malam tadi selesai awal (pukul 10) so bolehlah balik awal sikit. Hari ni dah hampir lega sebab kursus dah hampir2 nak selesai. Siri kedua lepas ni di Kluang, kat Pusat Pertanian Air Hitam 20 hingga 22 Oktober 2009.
Harap-harap esok dapatlah rehat sikit kat ofis...

0 comments:

Flores e Flowers

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP